Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

Mitt Perfekta Liv

Kategori: Böcker

 
 
Baksidetext:
Får man erkänna att det är tråkigt att leka med sina barn? Ja, det får man!
Att läsa Mitt perfekta liv är som att ta en kaffe med sin bästis - personligt, hämningslöst och fruktansvärt roligt. Magdalena Graafs nya bok är fylld av smärtsamt igenkännande läsning om fasadmammor, känslan av att inte alltid räcka till och den tröstlösa kampen mot kråksparkar och manchesterbröst. Men den handlar också om livets små lyckostunder, när man överlevt såväl skiljsmässa som hjärnblödning och barnen och den nya kärleken får tillvaron att kännas ljus igen.
 
Mitt perfekta liv är både rolig och allvarlig, tankeväckande och knäpp. Magdalena bjuder bland mycket annat på dråpliga och intressanta erfaraenheter och frireligösa mödrar och morderna familjebildningar.
 
Budskaper är tydligt. Alla ni kvinnor som brottas med dåligt samvete över att inte lyckas hålla reda på varenda fotbollsträning, göra näringsrika matsäckar och samtidigt hålla er i trim och vara eldiga älskarinnor - ni duger hur bra som helst ändå. Ingen är perfekt.
 
Jag vill börja med att tacka Lind & co för möjligheten att få läsa denna underbara bok.
Den träffade mitt i hjärtat och man känner verkligen igen sig i mycket av Magdalena Graafs tankar.
Man känner verkligen att man inte är ensam om att känna sig misslyckad, även en känd figur som hon gör det ju. Och hon får det att känns som att det verkligen är okej!
 
Men även tack till Magdalena, som låter oss få en inblick i hennes liv, som får oss att känna att vi alla duger ändå! 
Jag har läst hennes blogg till och från ett par år och måste säga att jag älskar hennes öppenhet och ärlighet.
 
 
Det är jättesvårt att sätta ett betyg på 1-5 på en sån här bok tycker jag, men det är en bok som jag verkligen älskade att läsa och det tog mig inte många timmar att läsa ut den (även om de var utsträckta på många dagar, småbarnsförälder som man är). 
 
Hon fick mig både att skratta, gråta och nicka igenkännande.
 
LÄS DEN!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: