Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

Sonjas Hemlighet

Kategori: Böcker

 
 
Om boken:
 
När ekonomen Julie lämnar London för Paris drömmer hon om ljuv romantik, god mat och om att komma bort från sin kontrollerande mamma. Vid 37 tycker Julie att det är på tiden.
Hennes mamma Edith tycker däremot att det är alldeles förfärligt när hennes dotter ger sig av till Frankrike. Tänk om Julie träffar en fransman, det är mer än Edith klarar av att tänka på.
Men är det den verkliga anledningen till Ediths protester? Vilka hemligheter gömmer sig egentligen bakom hennes perfekta yta och varför vägrar hon att prata om sina egna ungdomsår i Paris?
Mystiken tätnar när journalisten Kicki och fotografen Fredrik hittar kvarglömda fotografier i Julies lägenhet. Fotografier på Sonja tillsammans med Frankrikes president!
Sonjas tre bästa vänner Rebecka, Maggan och Susanne förstår ingenting. Men Sonja har haft ännu en hemlighet som hon inte delat med sig av till sina väninnor.
Och den har visar sig vara den största av dem alla.
(text från Adlibris.se)
 
 
Jag brukar ha svårt för uppföljare men den är håller verkligen samma klass som Sonjas sista vilja gjorde.
Även denna lyssnade jag på och jag låg långt in på nätterna och kunde bara inte sluta.
Jag älskar verkligen när en bok och en story rycker med mig och man bara vill fortsätta läsa och lyssna men samtidigt vill man inte att den ska ta slut. 
Precis så var det även med denna bok.
 
Jag kan inte ge nåt annat än 5 av 5. 
 
Den 5 Mars kommer hennes nästa bok ut, En liten värld, och jag kan verkligen knappt vänta tills dess.
Ser fram emot att få läsa mer av henne.
 

Kommentarer

  • Caroline - Bland böcker säger:

    Jag har med Åsa Hellberg på min boktolva, så jag ska se till att läsa något av henne i år!

    Svar: Ja gör det :) Jag gillade verkligen Sonja böckerna :)
    Thette

    2014-01-24 | 23:37:10
    Bloggadress: http://www.blandbocker.blogg.se
  • Åsa Hellberg säger:

    Tusen tack, vad glad jag blir!

    Varma hälsningar,
    Åsa Hellberg

    2014-02-27 | 06:37:41
    Bloggadress: http://asahellberg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: