Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

Jodi Ellen Malpas - One Night

Kategori: Böcker

One Night: Promised, Denied och Unveiled
 
 
 
Beskrivning från goodreads.com
 
Livy notices him the moment he walks into the coffee shop. He's heart-stoppingly stunning, with a blue-eyed gaze so piercing she's almost too distracted to take his order. When he walks out the door, she thinks she'll never see him again. Then she finds the note he left on his napkin . . . signed M.

All he wants is one night to worship her. No feelings, no commitment, nothing but pleasure. Every defense mechanism Livy has adopted during her solitary life is at risk of being obliterated by this confounding man. He's obnoxious but well-mannered. He's a gentleman but aloof. He's passionate but emotionless. Yet the fascination is so powerful, Livy can't deny him... or herself.

M awakens something in Livy, something deep and addictive that she never knew existed -- and that she fears only he can satisfy. But she senses that behind the fast cars, fancy suits, and posh apartment, he's aching inside. To have him, body and soul, she'll have to brave his dark secrets. Delving into his world and breaking down his defenses become her obsession - an obsession that could shatter her heart beyond repair...
 

Oj oj oj, var ska jag börja beskriva de här böckerna?
Om man gillade femtio nyanser så kommer man nog att älska dessa. Jag vet att jag gjorde.
De här är mörkare, råare och hetare om jag får säga min åsikt (och det får jag ju för det är ju min recension)

Jag älskade storyn och dess uppbryggnad och jag ( kanske avslöjar för mycket nu men..) tyckte om att det inte bara var M som hade ett mörkt förflutet utan att även Olivia hade sina mörka demonet i sitt liv.
 
Jag hoppas innerligt att dessa böcker kommer bli översatta till svenska för jag tror att de här skulle slå lika hårt som femtio nyanser och Sylvia Days Crossfire-serie. 
 
Jodi är en brilliant författare och expert på att få saker att hända hela tiden. Det här är andra triologin jag läser av henne, har även läst hennes This Man triologi även om det är ett tag sen nu så minns jag att jag klände mig tom efter att ha avslutat del 3 och det gör jag även denna gång.
Det är dags för mig att säga hejdå till Miller Hart och Olivia Taylor.
Jag har verkligen kommit att älska karaktärerna i de här böckerna och som alltid när jag verkligen fastnar för nåt så kommer jag sakna dem (JA, jag vet att det ä påhittade karaktärer och att jag är en boknörd som saknar människor som inte finns).
 
För den som har missat kan jag inget annat än ge Jode Ellen Malpas 5 av 5 i betyg för dessa böcker.
Jag ser med spänd förväntan fram emot vad hon har att komma med här näst!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: