Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

Mitt Läsår 2015

Kategori: Böcker

ja jag kan milt säga att 2015 inte var mitt år.
Verken när det gäller läsning eller annat.
Det började med sjukskrivning pga utmattning, fortsatte med separation från maken och allt vad det innebar s som flytt till eget, barnen varannan vecka. I samma veva som flytten så började jag att arbeta igen och det var inte det lätaste.
 
Sen kom sommaren och lite böcker blev allt lästa men lläslusten fanns inte där som innan, jag började se sämre och funderade på om jag behövde glasögon, så efter sommaren bokade jag in tid hos optiker, ja då kom nästa smäll.
Efter remiss till ögon så konstaterades det att jag fått starr. Grå starr som tur vad men det satt på båda ögonen men värst på vänster.
Så det blev op på vänster öga och det tog ca 8 veckor innan jag kunde börja läsa.
På plattan kunde jag läsa lite om jag förstorade upp texten väldigt stort.
 
Men mot slutet av året så kom jag igång men då mest Harlequinböcker.
Började även nytt jobb i November så de böckerna är ju smidiga att trycka ner i väskan och läsa på lediga stunder på jobbet.
 
Så min utmaning på Goodreads som jag satte på 105 böcker, nä den nådde jag inte fram till.
Jag ska vara glad om jag ens läste 30.
 
Men nu är det nytt år och nya tag, så i år är utmaningen 60 böcker och det hoppas jag att jag kommer klara.
Har en hel del som ligger på hög för att läsas så det ska bli spännande att se var det här året tar mig.
 
 

Kommentarer

  • Kristina N säger:

    Hej, såg ditt inlägg på "Vi som älskar böcker",
    Ska ta mig en titt här då ock då. Hoppas du kommer igång med din läsning igen. Hälsningar

    2016-01-03 | 22:42:50

Kommentera inlägget här: