Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

när ska det bli bättre?

Kategori: Böcker

Jag som älskar att läsa kan inte göra det just nu.
För en vecka sedan genom gick jag en starroperation på mitt vänstra öga, vilket har lett till att innan operationen såg jag så suddigt att läsning gav mig sån huvudvärk att jag kräktes rakt ut..
 
JAAA, självklart trotsade jag denna huvudvärk vid fler tillfällen... Vad kan jag säga, är man en boknörd så är man.
Det krävs en hel del mer än huvudvärk och spyor för att hålla mig borta från böcker i alla fall.
 
Jag håller just nu på i 4e boken i Sylvia Days Crossfire serie "För dig fångad" och vill inget hellre än att bädda ner mig och läsa.
Jag har 60 sidor kvar... FATTAR NI? 60 SIDOR, det är ju ingenting men det går bara inte...
Men jag ska försöka tvinga mig själv att läsa om jag så ska sitta med förstoringsglas för att klara av det.
Att inte få läsa är rena tortyren!
Men även nu efter operationen så kan jag inte läsa någonting som inte är på en armlängds avstånd. så ja, om 7 veckor är det dags för en tid hos optikern och jag hoppas verkligen att ett par glasögon kan rätta till mitt problem för jag VILL LÄSA NU!
 
Något som gör mig så enormt glad är att det finns ett sätt att "läsa" böcker utan att använda ögonen.
Ett storytel konto och det är löst.
 
Så nu bäddar jag ner mig och lyssnar på Simona Ahrnstedts bok "En enda Hemlighet".
 
God natt bokmalar! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: