Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

När man startar ett nytt kapitel i livet...

Kategori: Böcker

JA det är brecis vad jag har gjort.
2015 har inte börjat som jag trodde att det skulle, Det började att jag gick in i väggen och blev sjukskriven för utmattning med en djup deprission.
Vägen tillbaka har inte varit lätt och jag är inte fullt på benen även om jag faktiskt började jobba igen i April.
Inte nog med en utmatting och ingen ork, jag och maken har även separerat och sen en månad tillbaka så bor jag nu själv med våra 2 barn varannan vecka.
Beslutet fattades ihopp och jag mår bra, det är okej och jag känner mig starkare än jag har gjort på länge, även om omställningen är svårt. Det är svårt att faktiskt behöva göra allt som vi har varit 2 att dela på de senaste 7,5 åren.
Men sakta men säkert känner jag hur jag sträcker mer och mer på mig och mår bättre.
 
Så ja, jag har börjat ett nytt kapitel i livet, ett jag faktiskt ser fram emot.
Bloggandet har ju självfallet blivit lidande men önskan, viljan och lusten för det har börjwt hitta tillbaka.
Läsandet har också börjat ta fart och jag hoppas att jag så småningom ska kunna recencera de böcker jag läst/läser här.
 
Just nu håller jag på med en bok jag fått mailad till mig av en amerikansk författare.
Det är de andra recexet jag får av henne och ja, hennes böcker är bra, de är svåra att sluta läsa när man väl börjar.

Men mer om den boken komme rnär jag har läst ut den (vilket borde bli i helgen om jag får tid över till att blogga om den då).
 
Så vad läser ni just nu?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: