Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

2013 är snart slut...

Kategori: Böcker

När jag tänker tillbaka på årets läsning så är det med glädje.
Jag har hunnit läsa längt mycket fler böcker än jag trodde jag skulle med ett litet spädbarn och en son med diagnoser.
Men det har gått, mina böcker har varit min egna tillflykt när verkligheten har blivit för mycket.
Har ingen exakt siffra på hur många jag gått igenom i år och det är inte det viktiga för mig heller, det viktiga är att jag är nöjd.
Självklart hade jag mer än gärna läst dubbelt så många men man måste ju inse att man som småbarnsmamma faktiskt har begränsad tid i bokvärlden.
 
Så, vilka är årets bästa lästa böcker?
Jag kommer på 2!
 
Jag fullkommilgt älskade Solviken av Annika Estassy . En bok som värmde ända in i själen och som absolut INTE gick att lägga ifrån sig, så när den kom ut som ljudbok nu i höstas var det jag som skaffade mig ett storytel konto enbart för att lyssna på den, och det ångrar jag verkligen inte!
Nu längtar jag efter hennes nästa bok som kommer i april och den ska jag bara ha.
 
Den andra boken är den jag faktiskt lyssnar på nu. En bok om 3 väldigt nära och goda vänner som är arvingar efter den fjärde vänninan som går bort. Hon har under de sista åren av sitt liv planerat ett stort äventyr för sina vänninor.
Jag pratar självklart om Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg.
Den här boken får man bara inte missa.
 
Vilka är dina bästa böcker du avverkat i år och som kommer stannat kvar hos dig lite extra?
 
Året är snart slut och ett nytt börjas. Ett år fullt av utmaningar och som vi inte vet var det kommer att ta oss.
En sak är dock säker, jag kommer inte sluta läsa eller lyssna på böcker i alla fall
 
 

Kommentarer

  • CissiG säger:

    Min rapport om bokåret 2013 kommer imorgon! Året är ju inte slut än hihi
    Kram Cissi

    2013-12-30 | 09:39:35
    Bloggadress: http://cissigrip.blogg.se

Kommentera inlägget här: