Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

Länge sedan...

Kategori: Böcker

Oj, ja bloggen har verkligen blivit lidande, men det är väl så inför jul och med sjuka småbarn.
Även läsningen har blivit lidande, men jag har faktiskt lyssnat på en del böcker.
 
Jag skaffade mig ett storytel konto och det var bland det bästa jag har gjort tror jag.
Tycker det är roligt att harlequin och Hörupp! har ett samarbete och har gett ut ett par böcker som ljudbok nu.
Jag har lyssnat på allihopa, och verkligen gillat dem. Men jag har ju också alltid gillat att läsa harlequin böcker. Min ena moster introducerade dem för mig i tidiga tonåren och sen dess har jag perioder jag faktiskt inte läser annat.
 
Jag har bland annat lyssnat på Rapsbaggarna av Karin Brunk Holmqvist.
 
 
 
om boken:
Bröderna Henning och Albert lever ett stilla liv utanför Onslunda på Österlen. Vardagen består av cykelturer till handelsboden och på avstånd håller de ett öga på sitt gamla föräldrahem. Men förändringar stundar. Barndomshemmet blir behandlingshem för missbrukande kvinnor och rykten går om märkliga rundlar i rapsåkern bakom brödernas uthus. Ett litet missförstånd i TV-kameran och Hennings och Alberts lugna liv är ett minne blott.
(Text hämtad från Adlibris)
 
Den här boken är bara ett måste, jag som lyssnar när jag ska sova hade faktiskt svårt att sova undertiden jag lyssnade på denna. Flera gånger fick jag lägga kudden över huvudet för att inte väcka min man och våran 1åring.
 
Det här var ett härligt avbrott från de feelgood böcker och annat jag har läst.
Den får garanterat en 5 av 5 från mig och jag kommer garanterat läsa/lyssna på fler av hennes böcker framöver. Det ser jag faktiskt fram emot.
 
 
Jag har även läst recex: Alltid du av Pernilla Alm och Augustiresan av Anna Fredriksson.
Men de kommer i separata recensioner inom ett par dagar, jag lovar!
 
Nu är det dags att krypa ner under täcket och i dag tar jag nog med mig ytterligare ett recex som jag känner att jag måste läsa nu, har ju bara 6 stycken liggandes!
 
NattiNatt!

Kommentarer

  • CissiG säger:

    De där böckerna verkar va okej!
    God fortsättning på dej vännen
    Kram Cissi

    2013-12-27 | 09:58:30
    Bloggadress: http://cissigrip.blogg.se

Kommentera inlägget här: