Thesas Bokhylla

"Just one more page..."

Utmaning "reading habits"

Kategori: Böcker

Cissi utmanade mig med ännu en lista med frågor så här kör vi :)
 
1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Nej, jag läser där jag hinner med, oftast är det sängen, i köket eller soffan.
 
2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Jag tar random pappersbitar... hittar aldrig mina bokmärken när jag väl behöver dem...
 
3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Som småbarnsförälder så hinner man sällan läsa ett helt kapitel åtgången utan får ibland till och med stanna mitt i en mening. Men jag försöker att läsa klart kapitlet innan jag lägger ifrån mig boken.
 
4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Kaffe dricker jag ofta när jag läser men visst händer det att jag äter mat eller fikar med.
 
5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Jag läser ofta om kvällarna när maken tittar på tv så den står ofta på i bakgrunden. Även dagtid kan jag sätta mig när äldsta sonen ser på film. Om det är så att jag vill se ett program men samtidigt inte vill släppa boken helt så brukar jag läsa när reklamavbrotten är.
 
6. En bok i taget eller flera samtidigt?
En i taget!
 Har verkligen försökt mig på fler på en gång men det funkar inte. Kan ju bero på att jag går helt in i boken jag läser och det tar sällan många dagar innan den är utläst om jag verkligen gillar den.

7. Läsa hemma eller överallt?
Läser mest hemma. Har även börjat läsa när jag går och hämtar äldsta sonen på förskolan. Att gå, köra barnvagn och läsa samtidigt är en utmaning men vad gör man inte för en bra bok?
 
8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst i huvudet. Men hoppas att yngsta sonen ska fastna för böcker precis som jag så jag har någon att läsa för :)

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Nej nej nej, läser hela boken.

10. Bryta rygg eller inte?
Det är ganska svårt att hålla i en bok med en hand utan att bryta rygg om man nu som jag gillar att läsa pocket.

11. Skriver du i böcker?
Ibland kan jag namna dem om jag ska låna ut dem men annars, nej.
 
12. Vilka taggar du?
Eftersom jag inte vet vem som läser min blogg så taggar jag ingen.
Debn som känner sig manad att svara på dessa frågor, gör det! lämna gärna en kommentar i kommentarsfältet så man kan gå in och läsa era svar :)

Kommentarer

  • Johanna Järvenpää säger:

    Jag tänker göra denna :)

    Svar: Va kul :) då går jag in och läser där sen :)
    Thette

    2013-10-01 | 15:51:20
    Bloggadress: http://cumgranosalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: